Autoryzacja przy wysyłaniu poczty polega na weryfikacji klienta za pomocą loginu i hasła.
Jest to skuteczny sposób eliminowania problemu tzw. spamu (poczty niechcianej, zawierającej
reklamamy itp. treści). Poniżej przedstawiono sposób włączenia SMTP-AUTH w najczęściej używanych programach pocztowych.
MS Outlook Express
W programie Outlook Express uwierzytelnianie przy wysyłaniu poczty włączamy w ustawieniach
serwera dla danego konta. W tym celu należy wejść do menu Narzędzia >> Konta,
a następnie przejść do właściwości konta, które będziemy konfigurować. W zakładce
Serwery należy włączyć opcję serwer wymaga uwierzytelniania (rys. 3).
W Ustawieniach powinna być aktywna opcja Zaloguj używając (rys. 4).
Pola nazwa konta oraz hasło należy wypełnić podając login oraz hasło użytkownika.
Po potwierdzeniu zmian Outlook powinien zacząć już wysyłać pocztę wykorzystując mechanizm autoryzacji.
rys.1. Narzędzia / Konta
rys.2. Konta internetowe
rys.3. Właściwości konta pocztowego
rys.4. Właściwości serwera poczty wychodzącej